Naast tevreden klanten is het voor Geostick ook belangrijk om loyale klanten te hebben. Loyale klanten vertellen anderen hoe blij ze met ons zijn en blijven bij ons kopen. Er zijn verschillende manieren om klantloyaliteit te meten. Geostick meet de loyaliteit van haar klanten aan de hand van de Net Promoter Score (NPS).
De Net Promoter Score meet in welke mate klanten Geostick aanbevelen bij anderen. De score kan lopen van -100 tot +100. De vraag luidt altijd hetzelfde: ‘Hoe waarschijnlijk is het dat u Geostick aanbeveelt bij vrienden of bekenden’.
De respondenten kunnen als antwoord op deze vraag een cijfer geven tussen de 0 en de 10.
De score op de NPS wordt berekend door het percentage Promoters af te trekken van het percentage Detractors. De score wordt dan een getal en is geen percentage meer.
Voor 2020 heeft Geostick een NPS score van 28. In 2019 was de score 17.
Of je een hoge of een lage NPS hebt, hangt af van de branche waarin je werkzaam bent en de mate van binding die je bedrijf heeft met jouw klanten. Geostick kan zich vergelijken met de branche ‘Industrie’ met een NPS score van 27 (bron: Team Loyalty). Geostick scoort net iets boven het gemiddelde.
In 2020 heeft de Geostick Foundation een aantal grote projecten gesteund, waaronder Justdiggit en Dokters van de Wereld, en daarnaast ook een aantal kleinere en lokale initiatieven.
Blog door Michel Tromp, Commercieel Directeur Geostick Groep over de afronding van de verhuizing van alle productiemiddelen van Den Haag naar Uithoorn.
Lees in de Geostick blogs wat er speelt in onze organisatie, de branche en bij onze klanten. Wij vertellen er graag over!