In de vorige case kon je lezen hoe De Wijnzaak / BedrukteFles succesvol startte met het sleeven van hun flessen voor klanten. De Wijnzaak / BedrukteFles richt zich op pure beleving en passie voor wijn.
Het team bestaat uit wijn en whisky fanaten met een grote kennis van hun producten, waaronder twee registervinologen, die hun passie en kennis inzetten om hun klanten te blijven verrassen. BedrukteFles is speciaal opgericht om relatiegeschenken met grote attentiewaarde te creëren door flessen te sleeven met een gepersonaliseerde opdruk.
We kregen veel positieve reacties van klanten op onze gesleevde flessen. Steeds vaker kregen ze de vraag of de gesleevde flessen ook te bestellen waren in kleine oplages voor bijvoorbeeld een verjaardagsfeest. Kleine ondernemingen hadden leuke ideeën over hoe ze de flessen wilden inzetten.
Een makelaar vroeg me bijvoorbeeld of het mogelijk was om een fles champagne cadeau te doen met de foto van het aangekochte huis. Een auto-dealer wilde graag de fles wijn personaliseren die hij gaf als klanten hun nieuwe auto kwamen ophalen. Helaas moest ik toen steeds 'nee verkopen'. Hoewel we samen met De bedrukte Fles werken met relatief kleine oplages, lagen de kosten voor deze minimale oplages echt te hoog.
We startten met het afkaderen van de verantwoordelijkheden. Er moest een webshop gebouwd worden, inclusief betalingsmogelijkheid, de de software om je eigen ontwerp te maken moest gekoppeld worden. Er moesten standaard designs gemaakt worden waar de consumenten uit kon kiezen en er waren logistieke aanpassingen nodig.
Daarnaast moesten er heel wat praktische beslissingen genomen worden, zoals het aantal producten in de webshop, de prijsstellingen, de minimale en maximale hoeveelheden, de levertijden etc. Projectverantwoordelijke Esther Schreuder, zorgde ervoor dat iedereen met elkaar bleef communiceren en het overzicht hield.
Consumenten hebben andere verwachtingen bij het plaatsen van een bestelling. Een levertijd van één of twee maanden is dan ook niet gebruikelijk. Daarom is er gekozen voor een vast drukmoment op maandag. We hebben zoveel mogelijk van het proces geautomatiseerd zodat we van veel kleine orders, één grote order maken.
In de volgende maanden hebben we intensief contact gehad over alle taken die volbracht moesten worden. We liepen tegen een aantal zaken aan. Zo duurde het erg lang voordat we toestemming kregen om de betalingsmogelijkheid op de website te zetten.
Het koppelen van de software van Infigo met de webshop duurde langer dan verwacht door een technische uitdaging. Gelukkig werden allen uitdagingen overwonnen en konden we na een aantal maanden gaan proefdraaien. Ook daar liepen we nog tegen een aantal uitdagingen aan. Zo bleek er in eerste instantie niet genoeg inloop gedraaid te worden, waardoor drukbeelden verloren gingen. Op een groot aantal is dat niet zo erg, maar als je maar 6 stuks hebt van één soort, dan blijft er niet veel over om uit te leveren. Ook hiervoor hadden we snel een oplossing gelukkig.”
De webshop is live en we zijn erg trots op het resultaat. Consumenten en kleine ondernemers kunnen eenvoudig hun flessen online bestellen en personaliseren met achtergrond, foto’s en tekst, voor iedere unieke gelegenheid. We zijn hard bezig om de webshop online te boosten met ons online marketingbureau.
Benieuwd naar het resultaat?
Bedruktefles is speciaal opgericht om relatiegeschenken met grote attentiewaarde te creëren door flessen te sleeven met een gepersonaliseerde opdruk.
Uitgegroeid van dorpsbakker in Friesland tot een internationaal bedrijf. Hellema koeken, tussendoortjes en natuurlijk hun Smoeltjes zijn niet meer te missen in het schap!
Bekijk alle klantencases en ontdek de mogelijkheden. Iedere klant heeft eigen wensen en specificaties. We gaan graag de uitdaging aan!