Cookie instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies.

Voor meer informatie over het cookiegebruik en het verwerken van gegevens, bekijk onze Cookie Statement en Privacy Statement

Blog

Lees in de Geostick blogs wat er speelt in onze organisatie, in de branche en bij onze klanten. De directieleden vertellen er graag over!

Aandacht voor onze medewerkers

Wij willen dat onze medewerkers met trots, vertrouwen en plezier bij Geostick werken, in een veilige en inspirerende werkomgeving. Tevreden medewerkers presteren beter en zijn essentieel voor het succes van het bedrijf, daar zijn we van overtuigd. Daarom heeft Geostick zich ‘Goed werkgeverschap’ als doel gesteld. Lees in de blog van Martijn Pels, HR Manager Geostick Groep hoe dit wordt ingevuld.

Naar de blog

Kwaliteit met een hoofdletter K

Binnen de Geostick Groep, met 4 vestigingen en zo’n 320 werknemers, is Kwaliteit een flinke verantwoordelijkheid. Door te focussen op Kwaliteit zorgen we voor het continu verbeteren van onze processen, producten en daarmee de hele organisatie. In deze blog vertelt Jan-Pieter Brandwijk, Algemeen Directeur Geostick Heumen meer over Kwaliteit bij Geostick.

Naar de blog

Recycling rugpapier waardevol voor uw bedrijf

Als etiketten producent heeft Geostick met de afvalstroom van rugpapier een grote milieuvoetafdruk. Daarom zijn wij begonnen met het Recycling programma voor rugpapier als onderdeel van onze duurzaamheidsstrategie. Dit kan ook waardevol zijn voor uw bedrijf. Lees er meer over in de blog.

Naar de blog

Geostick loopt vooruit met de overstap naar BPA-free zelfklevende etiketten

Per januari 2020 wordt het in Europa wettelijk verplicht om over te stappen op thermo materialen met een maximale concentratie van 0,02% BPA. Geostick wacht echter niet tot januari en zet een stap extra door deze zomer al over te gaan op BPA-free Thermo Eco zelfklevende etiketten.

Naar de blog

Duurzaam bouwen? Eerst duurzaam slopen!

We hebben grootse plannen met de duurzame bouw van ons nieuwe Digital Printing Center dat tegenover het huidige Geostick pand in Uithoorn komt te staan. Maar voordat we kunnen overgaan tot bouw, moet er eerst gesloopt worden. En zelfs bij het slopen houden we vast aan de duurzaamheids-gedachte. In zijn blog vertelt onze Algemeen Directeur Peter Berveling hier alles over.

Naar de blog

Het MVO-huis van Geostick

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen is bij Geostick een belangrijk onderdeel van de 5-jaren strategie. We doen aan MVO, omdat we vinden dat het hoort bij onze verantwoordelijkheid en onmisbaar is in onze bedrijfsvoering. Om inzicht te krijgen in de onderdelen waar nog veel winst valt te behalen, zijn we bezig met het creëren van een totaalbeeld van waar we op dit moment staan op het gebied van MVO. Met ons MVO-huis als uitgangspunt.

Naar de blog

Duurzaam bouwen, hoe doe je dat?

Om de wereld klaar te maken voor de toekomst hebben we nog veel te doen samen. Zowel het bedrijfsleven als de overheid en de mens als persoon kunnen hun steentje bijdragen. Omdat mijn organisatie Geostick inmiddels meer dan 310 medewerkers heeft en we nog iedere dag groeien, zie ik het als een verantwoordelijkheid om maatschappelijk verantwoord te ondernemen. Het is daarom één van de vier kernwaarden die dit jaar zijn vastgesteld. 

Naar de blog

Wat kunnen we leren van Microsoft, Netflix en Kodak?

De sprekende voorbeelden van organisaties die de wereld veroverden met hun “disruptive innovation” lenen zich goed voor fantastische verhalen, boeken en lezingen. Whatsapp, Netflix en Bol.com; ze hebben een hele bedrijfstak opgeschud, vonden een nieuw wiel uit of zetten de wereld op zijn kop. Ook de andere kant van de medaille doet veel stof opwaaien. Denk aan het iconische voorbeeld van Kodak, die de digitale afslag miste en zichzelf naar het rijk van pijl en boog verwees. 

Naar de blog

Familiebedrijf: sleutel tot succes?

"Mijn grootvader richtte in 1924 Geostick op. Inmiddels sta ik zelf dertig jaar aan het roer en zijn er driehonderd mensen in dienst. Waar heeft Geostick haar succes aan te danken?"

Naar de blog

De strijd tegen merkvervalsing

Een aantal van onze klanten worstelt met merkvervalsing door voornamelijk ondernemingen uit China. Deze ondernemingen verkopen producten van mindere kwaliteit, voor een lagere prijs, onder de naam van onze klant. En ze worden er steeds beter in. Onze klant loopt omzet mis én loopt imagoschade op. Als consument heb ik er ook een hekel aan.

Naar de blog

MVO: niks geitenwollensokken

Consumenten worden steeds kritischer als het gaat om maatschappelijk verantwoord ondernemen. Zo lieten consumenten in België en Groot-Brittannië de verpakkingen van hun producten massaal achter in de winkels tijdens de “plastic attack”. En dat is niet vreemd als we kijken naar het aankomende tekort aan grondstoffen, vraagstukken op het gebied van mensenrechten en klimaatverandering.

Naar de blog